Praktische informatie over uw Categorie A Huurauto (Toyota Aygo of gelijkwaardig)
Hoe oud moet ik zijn om een huurauto te mogen besturen?
Om onze voertuigen te besturen, moeten de klant en alle bestuurders minstens 19 jaar oud zijn en minstens 12 maanden rijervaring hebben. Voor sommige categorieën auto's geldt een hogere leeftijdsgrens dan wettelijk is voorgeschreven.
Hoe weet ik of er een minimum leeftijdsgrens is voor mijn huurwoning?
Op het moment van de reservering zal de klant geïnformeerd worden of er minimumleeftijdsgrenzen zijn voor het gevraagde voertuig. In geval van twijfel kan de klant de bevestigingsmail van de reservering controleren of contact opnemen met onze reserveringsafdeling.
De klant is jonger dan 25 jaar; moet hij een toeslag betalen?
Indien de klant, of de extra bestuurders, op het moment van afhalen jonger zijn dan 25 jaar, geldt voor elk van hen een toeslag voor de jongerengids, waarvan het bedrag in de betreffende rubriek van de prijslijst is vermeld.
Indien de klant het voertuig voor meer dan 15 dagen huurt, wordt een maximum van 15 dagen aangerekend en dekt dit supplement tot 30 dagen.
Is er een maximumleeftijd?
Nee, zolang de klant ten minste één jaar in het bezit is van een geldig rijbewijs.
Betaalmogelijkheden
- American Express (behalve Travellers Cheque American Express)
- Diners
- Ontdekken
- Visa-kredietkaarten
- MasterCard-kredietkaarten
- Visa Debetkaarten
- MasterCard debetkaarten
- Maggiore Charge Card.
De volgende kaarten worden niet aanvaard: Bancomat, Visa Electron kaarten, Maestro kaarten, Cirrus kaarten, JCB kaarten.
Prepaid kaarten worden niet aanvaard, met uitzondering van die met het logo van Visa of MasterCard, die alleen kunnen worden gebruikt om het saldo aan het einde van de huurperiode te betalen.
Wat gebeurt er in geval van betalingsachterstand?
In geval van laattijdige betaling door de klant wordt de rente berekend op basis van de officiële rentevoet, vermeerderd met 5 procentpunten, onder de voorwaarden overeenkomstig de toepasselijke regelgeving.
Schade
Welke producten verminderen het te betalen bedrag in geval van schade aan het voertuig tijdens de huurperiode?
Als u een schadeverzekering (CDW) hebt afgesloten en het voertuig, de sleutels of een van de accessoires of documenten van het voertuig worden beschadigd, betaalt u het laagste bedrag van de limiet van de schadeverzekering en de kosten voor de reparatie van het voertuig of de vervanging van het beschadigde onderdeel, plus de kosten voor schadeaanpassing zoals vermeld in de tarieven. Indien de klant kan bewijzen dat de schade in geen geval te wijten was aan zijn verantwoordelijkheid of nalatigheid, zullen deze kosten worden terugbetaald. Als de klant kan bewijzen dat de schade minder was dan wat wij hebben vastgesteld, zal het verschil worden terugbetaald.
Wat is het bedrag van de financiële verplichting?
Het bedrag staat vermeld in de huurovereenkomst en in de bevestigingsmail van de reservering. Door een extra product te kopen, kan de klant de economische aansprakelijkheid elimineren en zal u de schade niet aangerekend worden.
Hoe kan ik een vermindering van de economische aansprakelijkheid voor schade krijgen?
In de meeste gevallen is de vermindering van de economische aansprakelijkheid voor schade inbegrepen in de huurprijs.
De prijs varieert naar gelang van het gehuurde voertuig, de plaats en de duur van de huur, overeenkomstig de tarieven voor elke huurdag.
Is het mogelijk een extra product te kopen om de economische aansprakelijkheid uit te schakelen?
Ja, het is mogelijk een economische schadeverzekering (SCDW) af te sluiten, in welk geval de schade u niet in rekening wordt gebracht. De prijs varieert naargelang het voertuig, de locatie en de duur van de huur, volgens de tarieven.
Het is ook mogelijk om de optie Protection Pack aan te schaffen, die naast de eliminatie/vermindering van de schadeheffing ook bescherming biedt tegen ongevallen.
Deze optie is beschikbaar voor de bestuurder en voor schade aan bagage/persoonlijke voorwerpen.
Moet de klant betalen als de voorruit of de ruiten beschadigd zijn?
Ja. Maar als u de glasbescherming aanschaft, hoeft u niet te betalen voor glasschade.
Hoe krijg ik de glasbescherming?
Indien aangekocht, zal deze bescherming (LI) op de huurovereenkomst worden vermeld. De prijs van dit product varieert naargelang het voertuig, de locatie en de duur van de huur.
De plaats en de duur van de huur worden in de tariefkaart vermeld. Afhankelijk van de duur van de huurperiode zullen de kosten van de dekking variëren volgens de tarieven die op de tariefkaart zijn vermeld.
Wat gebeurt er als de klant de gekochte extra opties beschadigt?
Als de extra opties beschadigd zijn, moet de klant de geraamde kosten van vervanging of reparatie betalen, naast de administratiekosten.
Zijn er gevallen waarin de vermindering of de opheffing van de economische aansprakelijkheid niet van toepassing is?
Ja, het door de klant te betalen bedrag zal niet worden verminderd indien de schade is veroorzaakt door of het gevolg is van
- Schade door overstroming of brand, wanneer het uw schuld is.
- Rijden met het voertuig zonder de nodige voorzichtigheid
- Het besturen of gebruiken van het voertuig in strijd met de bepalingen van het contract.
Wat moet u betalen als u de vermindering of de afschaffing van de financiële aansprakelijkheid voor schade niet heeft afgesloten?
Als het voertuig, de sleutels of enige accessoires of documenten van het voertuig beschadigd raken tijdens de huurperiode, tenzij u
Als het voertuig, de sleutels of enige accessoires of documenten van het voertuig tijdens de huurperiode beschadigd raken, moet u het volgende betalen, tenzij u kunt bewijzen dat de schade in geen geval te wijten is aan uw verantwoordelijkheid of nalatigheid:
- De kosten van vervanging of reparatie zoals vermeld in de schadetabel.
- De kosten van vervanging of reparatie, zoals vermeld in de tabel van de schade; indien niet vermeld in de tabel van de schade, de geraamde kosten van vervanging of reparatie (de laagste van de twee).
- Technische panne, indien niet opgenomen onder de desbetreffende post van het schadeoverzicht.
- Administratieve kosten.
Waar vind ik informatie over de kosten van schade die door de klant worden betaald?
Als wij schade vaststellen, brengen wij het te betalen bedrag in rekening op de kaart van de klant.
Specifieke voorwaarden per land 4 NL-09/2019
De klant zal de details van zijn betaling vinden op www.maggiore.it/hai need-help/invoice/display and print invoice.html tenzij hij
tenzij zij om een ontvangstbevestiging per post of e-mail verzoeken.
Waar kan ik informatie vinden over de kosten die de klant heeft betaald na diefstal van het voertuig?
In geval van verlies of diefstal zullen wij het verschuldigde bedrag van uw kaart debiteren, tenzij u kunt bewijzen dat de diefstal in geen geval uw schuld of nalatigheid was.
Schade aan personen en goederen
Wat moet de klant doen als hij tijdens het rijden een ongeval veroorzaakt?
Wettelijke Aansprakelijkheid Motorrijtuigen (WA) is inbegrepen in de huurprijs van het voertuig.
Indien de klant een ongeval heeft met ons voertuig en daarbij iemand verwondt, ook de passagiers in het voertuig, of schade toebrengt aan hun eigendom, zal hem dit niet aangerekend worden.
Wettelijke aansprakelijkheid dekt niet het overlijden of letsel van de bestuurder of persoonlijke bezittingen in het voertuig.
Wanneer is wettelijke aansprakelijkheid niet van toepassing?
Voor de aansprakelijkheid ten aanzien van derden wordt de wettelijke minimumdekking gegarandeerd overeenkomstig de geldende voorschriften.
Wij behouden ons echter het recht voor om extra kosten van u te vorderen, ook via onze verzekeraar, als de schade is veroorzaakt door:
- Overtreding van de bepalingen van het contract door de klant (bijvoorbeeld een voertuig bestuurd door een onbevoegde bestuurder onder invloed van alcohol, drugs of andere illegale stoffen)
- Overtreding van de wet
- Nalatigheid of grove nalatigheid van de klant.
Welke producten dekken de bestuurder van het voertuig?
De persoonlijke ongevallenverzekering (PAI) dekt de bestuurder in geval van een schadegeval.
De persoonlijke dekking biedt de volgende voordelen
- Een maximum van € 75.000,00 in geval van overlijden, verlies van het gebruik van ledematen of gezichtsvermogen of blijvende totale invaliditeit
- Een maximum van € 3.000,00 voor medische kosten die rechtstreeks verband houden met het schadegeval.
- Medische bijstand en revalidatiekosten (indien van toepassing)
Wie zorgt voor de persoonlijke dekking?
De persoonlijke dekking wordt verzorgd door AIG S.p.A. Via della Chiusa 2-20123 Milaan, Italië. U moet de voorwaarden aanvaarden.
Hoe kan ik een persoonlijke dekking krijgen?
Indien u een persoonlijke dekking heeft afgesloten, wordt dit vermeld in uw huurovereenkomst. De prijs is afhankelijk van de locatie van de huur en wordt aangegeven op de tariefkaart.
Afhankelijk van de duur van uw huurperiode varieert de prijs van de dekking volgens de tabel op het tarievenblad.
Is het mogelijk de dekking te verhogen en de financiële aansprakelijkheid te verminderen?
Ja, de Super Persoonlijke Ongevallenverzekering (SPI) biedt superieure voordelen zoals :
- Een maximum van € 300.000,00 voor overlijden, verlies van het gebruik van ledematen of gezichtsvermogen, of blijvende totale invaliditeit.
- Een maximum van 15.000,00 euro voor medische kosten die rechtstreeks verband houden met de claim.
Specifieke voorwaarden per land 5 NL-09/2019
- Medische bijstand en revalidatiekosten (indien van toepassing)
- Bagage tot € 3.000,00 per voertuig, exclusief gehuurde artikelen (indien van toepassing en met een limiet van € 350,00 per stuk)
- Vervangingskosten voor sleutels en sloten van de eerste accommodatie tot € 500,00.
- Reiskosten tot € 500,00.
Is er een bestuurders- en vervoerdersbescherming beschikbaar voor de huur van een voertuig?
Ja, u kunt deze dekking nemen voor elk type voertuig dat u huurt.
Hoe kan ik bescherming krijgen voor chauffeur en vervoerder?
Indien gekocht, zal deze dekking in het huurcontract worden vermeld. De prijs is afhankelijk van de plaats van verhuur en wordt aangegeven op de tariefkaart. Afhankelijk van de duur van de huur, zullen de kosten van de dekking variëren volgens de in het tariefblad vermelde schaal.
Wat gebeurt er als de klant geen persoonlijke dekking neemt?
Als de bestuurder van het voertuig betrokken is bij een ongeval met letsel of de dood tot gevolg, zullen wij geen terugbetaling doen.
Let op: de wettelijke aansprakelijkheid die bij de huur van het voertuig is inbegrepen, dekt ook de passagiers als derden, met uitzondering van de bestuurder.
Kan een klant die meer dan één beschermingsproduct wil een pakket kopen?
Ja. Wij bieden verschillende beschermingspakketten aan:
Voor auto's:
- CDW+STP omvat de afschaffing van de economische aansprakelijkheid voor schade en de afschaffing van de economische aansprakelijkheid voor
in geval van diefstal, onder voorbehoud van de op de tariefkaart vermelde beperkingen. Bovendien bent u met de dekking SCDW+STP vrijgesteld van de volgende kosten
vergoeding voor schadebeheer (DPF).
De prijs is afhankelijk van de voertuigcategorie en de locatie en wordt voor elke huurdag vermeld in het tarievenboekje.
Afhankelijk van de duur van de huurperiode variëren de kosten van de dekking volgens het schema in de tariefkaart.
Van derden gekochte beschermingsproducten
U hebt een product gekocht waarmee u uw financiële aansprakelijkheid bij een externe leverancier kunt verminderen of wegnemen.
In dat geval moet de klant ons de volledige kosten volgens de huurovereenkomst betalen. U moet dan
van de externe leverancier terugbetaling van het betaalde bedrag te eisen. Het is uw verantwoordelijkheid om de voorwaarden van de van de derde gekochte producten zorgvuldig te lezen en ervoor te zorgen dat u deze begrijpt, zodat u kunt nagaan hoe u schadevergoeding kunt eisen.
Voor meer informatie, zie ""Wat gebeurt er als de Klant geen Persoonlijke Verzekering afsluit"" in dit document.
Levering en afhaling
Is het mogelijk om het voertuig rechtstreeks aan de klant te leveren?
Sommige van onze verhuurkantoren bieden een afleverservice aan waarbij het voertuig en eventuele extra geboekte opties op de afgesproken tijd en locatie worden afgeleverd. Als de klant het voertuig geleverd wil hebben, moet hij :
- Haal het voertuig persoonlijk op de afgesproken plaats en tijd op.
- Bij zich hebben wat vermeld staat in de sectie ""Wat is vereist om het voertuig te huren"" van de Boekingsvoorwaarden en in de Huurvoorwaarden.
De door de bezorgers van het voertuig gebruikte brandstof zal aan de Klant in rekening worden gebracht tegen de kosten van de remboursoptie.
De kosten van de bezorgdienst zijn afhankelijk van de categorie van het gehuurde voertuig en de afstand van de overeengekomen plaats tot het verhuurkantoor, zoals vermeld in de tarieven.
De berekening van de route op Google Maps kan de klant helpen een schatting te maken van het aantal kilometers dat moet worden afgelegd voor de overeengekomen leveringsdienst. Wij zullen de route kiezen die wij het kortst achten voor de levering. Daarom kunnen de afstand en de kosten dicht bij de door Google Maps gesuggereerde kosten liggen.
Om de service te bevestigen, dient de klant onze reserveringsafdeling of het verhuurkantoor rechtstreeks te bellen.
Voertuig ophaaldienst.
Sommige verhuurkantoren bieden een ophaaldienst voor het gehuurde voertuig en extra opties op de door de klant gewenste tijd en plaats. In dit geval moet de klant op de overeengekomen plaats aanwezig zijn.
De door het ophalingspersoneel gebruikte brandstof wordt aan de klant in rekening gebracht tegen de kosten van de optie ""betaling bij ophaling"", tenzij de klant heeft ingetekend op de optie ""volledige vooruitbetaling"".
De ophaalkosten zijn afhankelijk van de gekozen voertuigcategorie en de afstand van het overeengekomen ophaalpunt tot het dichtstbijzijnde verhuurkantoor en worden in de tarieven gespecificeerd.
Het berekenen van de route op Google Maps kan de klant helpen om de afstand tot de overeengekomen leveringsdienst te schatten.
overeengekomen bezorgdienst. Wij zullen de route kiezen die wij het kortst achten voor de levering. Daarom kunnen de afstand en de kosten dicht bij de door Google Maps gesuggereerde kosten liggen.
Om de dienst te bevestigen, moet de klant onze reserveringsafdeling of het verhuurkantoor rechtstreeks bellen.
Wat gebeurt er als de klant niet aanwezig is op het moment dat het voertuig wordt opgehaald?
Indien op het ogenblik van de afhaling het voertuig, de sleutels, de accessoires of de boorddocumenten en de bijkomende opties niet beschikbaar zijn, zal de klant alsnog worden aangerekend voor de afhaling.
De klant zal de ophaaldienst opnieuw moeten regelen en de servicekosten opnieuw moeten betalen of het voertuig moeten terugbrengen naar een verhuurkantoor.
Rijbewijs en identiteitsdocumenten
Moet de klant een rijbewijs hebben?
Ja, alle chauffeurs moeten een geldig rijbewijs hebben. Zij moeten zowel het rijbewijs als het internationale rijbewijs tonen.
Een internationaal rijbewijs of een beëdigde vertaling afgegeven door het consulaat of de ambassade in de taal van het land van tewerkstelling indien :
- het rijbewijs is in Europa afgegeven en zij huren buiten Europa
- of het rijbewijs is afgegeven in een niet-Latijns alfabet, bijvoorbeeld Arabisch, Grieks, Russisch, Hebreeuws of Japans.
Als alternatief dient de Klant te verklaren dat hij in het bezit is van alle documenten die het besturen van het voertuig op Italiaans grondgebied toestaan.
Moet de klant een minimum aantal jaren in het bezit zijn van een rijbewijs?
Ja, alle chauffeurs moeten ten minste één jaar in het bezit zijn van een rijbewijs. Indien het huidige rijbewijs niet de minimumperiode bestrijkt, moet de bestuurder een van de onderstaande documenten voorleggen:
- Vorige rijbewijzen
- Brief van de bevoegde instantie waaruit blijkt dat zij gedurende de voorgeschreven minimumperiode in het bezit is van het rijbewijs
Mag je rijden als je nog veroordelingen op je rijbewijs hebt staan?
Als een bestuurder veroordelingen heeft voor rijden onder invloed:
- Roekeloos of gevaarlijk rijden,
- Rijden of pogen te rijden onder invloed van alcohol of drugs,
- het gebruik van een voertuig dat niet tegen derden is verzekerd
- diefstal of ongeoorloofde verwijdering van het voertuig
- schorsing van de rijbevoegdheid, of
als u twee of meer openstaande veroordelingen hebt voor overtredingen die hierboven niet zijn vermeld, mag u onze voertuigen helaas niet besturen.
Brandstofkosten
Moet de klant het voertuig met een volle tank brandstof terugbrengen?
Ja, het voertuig wordt normaal geleverd met een volle tank brandstof. De klant moet het voertuig terugbrengen met dezelfde hoeveelheid brandstof als waarmee het werd geleverd, uitgaande van de door de autofabrikant geïnstalleerde brandstofmeter.
Wij raden u aan bij uw terugkeer te tanken bij het dichtstbijzijnde tankstation van het kantoor. Als u het voertuig niet met een volle tank brandstof terugbrengt, brengen wij u de kosten van de brandstof in rekening, naast de tankbeurtkosten.
De klant is van plan om meer dan 120 kilometer te rijden en wil in alle rust reizen. Heeft u een brandstof optie
brandstof optie die bij hem past?
Ja. Met de volledige pre-pay optie betaalt de klant voor een volle tank brandstof, gebaseerd op de capaciteit van de fabrikant.
capaciteit van de fabrikant. De klant brengt het voertuig gewoon terug met de resterende brandstof in de tank.
Hoe worden de kosten van een volle tank prepaid-brandstof berekend?
Het is mogelijk om de prijs van een volle tank brandstof te betalen op het moment van de huur, zodat u de auto niet hoeft te tanken voordat u hem terugbrengt.
De prijs van de brandstof wordt berekend op basis van de geregistreerde gemiddelde prijzen, zoals toegelicht in de prijslijst onder de rubriek ""Bijtankdienst"".
Kan de klant op elk moment de optie van volledige vooruitbetaling aanvragen?
Neen. Indien de klant wenst te genieten van de ""Full Prepaid"" optie, dient hij/zij dit aan te vragen bij het afhalen van het voertuig.
Hoe worden de kosten van de betaling bij terugkeer berekend?
De klant moet het voertuig terugbrengen met dezelfde hoeveelheid brandstof als bij het begin van de huurperiode.
Bovendien zal de verhuurder, indien de klant de tankbeurt niet uitvoert, de kosten van de dienst in rekening brengen zoals aangegeven in de hoofdtarieven.
Andere informatie
Kan het voertuig door andere mensen worden bestuurd?
Ja, alleen als dat uitdrukkelijk is toegestaan. Niemand anders mag het voertuig besturen.
Voor elke extra bestuurder die het voertuig mag besturen en voor elke dag dat het voertuig gehuurd wordt, wordt een toeslag in rekening gebracht volgens de tarieflijst.
Alle extra bestuurders moeten aan de leeftijdseisen voldoen en hun rijbewijs en legitimatiebewijs tonen. Meer informatie over
informatie : Zie de hoofdstukken ""Leeftijdsinformatie"" en ""Rijbewijs en identiteitsbewijs"" van dit document.
Een extra toeslag zal worden aangerekend indien extra bestuurders jonger of ouder zijn dan de leeftijdsgrens.
Is er een drop-off service beschikbaar?
Nee. Helaas kunnen wij op dit moment geen drop-off service aanbieden.
Kan de klant het voertuig afhalen buiten de openingsuren van het verhuurkantoor?
Ja. Sommige verhuurkantoren op luchthavens of treinstations bieden een ophaaldienst buiten kantooruren, waarbij de klant het voertuig en eventuele extra opties buiten kantooruren kan afhalen.
De kosten van de ophaaldienst buiten de openingstijden staan vermeld in de prijslijst.
Om de dienst te bevestigen, moet de klant onze reserveringsafdeling of het verhuurkantoor rechtstreeks bellen.
Is roken in het voertuig toegestaan?
Roken is niet toegestaan. Indien wij vermoeden dat iemand tijdens de huurperiode in het voertuig heeft gerookt, worden de schoonmaakkosten in rekening gebracht.
Zijn er wegen of gebieden waar ik tol moet betalen om binnen te komen?
Ja, sommige gebieden, zoals het centrum van Milaan (zone C), hebben zones met beperkt verkeer waar u op bepaalde dagen en tijdstippen tol moet betalen om binnen te komen.
Bovendien zijn er wegen en bruggen waarvoor tol moet worden betaald. Niet-betaling van bovengenoemde heffingen kan leiden tot een boete van 1 000 EUR.
Voordat u vertrekt, raden wij u aan uw reisroute op internet te controleren om te zien of er gebieden zijn waarvoor beperkingen gelden.
Websites zoals www.urbanaccessregulations.eu bieden nuttige informatie.
Indien het verhuurkantoor zich in of nabij een verboden gebied bevindt, zullen wij de klant hiervan op de hoogte brengen bij het afhalen van het voertuig. Wij kunnen geen informatie verstrekken over andere gebieden waarvoor beperkingen gelden.
De klant heeft een bekeuring voor te hard rijden ontvangen en heeft het parkeergeld niet betaald; wat moet de klant doen?
De klant is verantwoordelijk voor alle administratieve sancties en kosten die voortvloeien uit zijn rijgedrag of dat van extra bestuurders tijdens de huurperiode.
Administratieve sancties en aanklachten betekenen:
- Alle administratieve heffingen en boetes die voortvloeien uit het niet naleven van de regels voor het parkeren van voertuigen.
- Tol
- Wegsleep kosten
- Wegsleep kosten
- Administratieve sancties voor verkeersovertredingen
- Administratieve boete voor te hoge snelheid
Als wij een administratieve boete ontvangen omdat u niet hebt betaald of niet hebt voldaan aan de geldende voorschriften, brengen wij u het volgende in rekening.
In het geval dat wij een administratieve boete ontvangen omdat u niet hebt betaald of niet hebt voldaan aan de toepasselijke regelgeving, zullen wij u het volgende in rekening brengen
- De vergoeding voor administratief beheer, overeenkomstig de lijst van vergoedingen, voor elke in Italië opgelegde administratieve geldboete.
- Naast de kosten van de administratieve boete, als we een betaling moeten doen.
De klant heeft de auto zeer vuil van binnen teruggebracht. Zal hij moeten betalen voor de extra schoonmaak?
Ja, als het interieur van het voertuig bijzonder modderig, vuil, bevuild of stinkend is, of als onze standaard reinigingsprocedure niet voldoende is, zullen wij u de extra reiniging in rekening brengen.
Als het interieur van het voertuig bijzonder modderig, vuil, bevuild of stinkend is, of als onze standaard reinigingsprocedure niet voldoende is, zullen wij u de extra reiniging in rekening brengen zoals vermeld in de Tarieven.
Hulp bij pech onderweg
Wat gebeurt er als de klant een mechanisch defect heeft?
Wij trachten mechanische defecten aan voertuigen tot een minimum te beperken door passend onderhoud uit te voeren volgens de instructies van de fabrikant.
Zolang de klant het gehuurde voertuig in het erkende land heeft, bieden wij gratis pechverhelping of hersteldienst aan.
U kunt alleen contact opnemen met het bedrijf dat namens ons de pechhulpdienst verzorgt.
U kunt de contactgegevens in het voertuig vinden.
Wat gebeurt er als de klant een niet-mechanische storing heeft of als de storing zich in een ander land voordoet?
U moet ons op de hoogte brengen als u een mechanisch defect of een schadegeval hebt. In bovenstaande gevallen zullen wij, op verzoek van de klant, activeren en u de kosten van deze dienst in rekening brengen. Ook de kosten voor het terugbrengen van het voertuig naar het land van verhuur worden u in rekening gebracht.
land van verhuur. Dit kan omvatten, maar is niet beperkt tot, het volgende:
- Interventie- en bergingskosten (tot een maximum van 200 euro, tenzij het gebruik van speciale voertuigen vereist is voor de redding en repatriëring van het voertuig of voor de repatriëring van het voertuig).
(tot een maximum van 200 euro, behalve indien bijzondere middelen vereist zijn voor de redding en repatriëring van het voertuig of in geval van contractbreuk voor een maximumbedrag van 400 euro)
- Reparatiekosten
- Technisch defect
- De kosten voor het terugbrengen van het voertuig naar het land van huur.
- Administratieve kosten volgens de tarieflijst
- Kosten om de klant en zijn passagiers naar een andere plaats over te brengen.
Er is geen overzeese vervangingsdienst voor bedrijfsvoertuigen.
Welke producten kan de klant kopen om zich te beschermen in geval van een niet-mechanisch probleem?
Op voorwaarde dat de klant het voertuig gebruikt in een land waar hij gemachtigd is om het te besturen, zal de uitbreiding SSC Towing Assistance hulp bieden langs de weg in geval van pech als gevolg van:
- Lege batterij
- Lekke band
- Sleutels op slot in het voertuig
- Verloren sleutels
- Gebrek aan brandstof
- Bevriezing van brandstof
- Gebruik van verkeerde brandstof voor het voertuig
Indien de Klant geen pechverhelping (RSN) heeft gekocht en pechverhelping langs de weg nodig heeft voor het bovenstaande,
dient de Klant de kosten te betalen zoals vermeld in de Hoofdtarieven (SCA sleepdienst).
U moet alle kosten betalen die nodig zijn om het voertuig weer op de weg te krijgen, zoals brandstof of banden.
Hoeveel kost de uitbreiding van de pechverhelping?
De prijs is afhankelijk van de locatie van de huur en wordt specifiek aangegeven in de tarieven voor elke huurdag.
Wat gebeurt er als de klant het formulier voor het melden van een ongeval of het Europees meldingsformulier niet terugstuurt?
Indien de klant betrokken is bij een ongeval, of indien het voertuig, de sleutels, accessoires, voertuigdocumenten of bijkomende opties beschadigd, verloren of gestolen zijn, moet de klant het schadeformulier invullen en terugsturen.
Als u betrokken bent bij een schadegeval of als uw voertuig, sleutels, accessoires, voertuigdocumenten of extra opties beschadigd, verloren of gestolen zijn, moet u binnen 24 uur na de gebeurtenis een ongevallenaangifteformulier en, indien beschikbaar, het Europese aangifteformulier invullen en terugsturen.
Doet u dit niet, dan zal elke aangekochte overeenkomst inzake beperking van aansprakelijkheid haar geldigheid verliezen en zal de volgende sanctie worden opgelegd zoals aangegeven op de tariefkaart.
Niet-terugvorderbare kosten
De Cliënt heeft geen recht op vergoeding van extra gemaakte kosten, tenzij hij daartoe uitdrukkelijk door Maggiore is gemachtigd en binnen de volgende grenzen en aan de Cliënt meegedeeld.
De kosten die naast het honorarium worden gemaakt, zijn voor rekening van de cliënt:
- toeslag voor alle huurauto's met vertrek vanaf Italiaanse luchthavens en treinstations (zie Tarief) ;
- supplementen en diensten die hierin eventueel zijn voorzien;
- brandstof en V.A.T. (indien niet uitdrukkelijk in het tarief opgenomen);
- verbruiksvloeistoffen in verband met de reis (bv. maar niet beperkt tot: olie, radiateurvloeistof, voorruitvloeistof);
- overtredingen die voortvloeien uit het verkeer of het gebruik van het voertuig, ongeacht de hoedanigheid van de bestuurder, of die het gevolg zijn van onvoorzichtigheid bij het gebruik van het voertuig (art. 116, lid 12, van de Gedragscode).
- autowegentol en/of kosten en lasten van welke aard dan ook die voortvloeien uit het parkeren van het voertuig;
- de kosten van de reparatie van banden in alle gevallen van lekrijden;
- Een ""Traffic Fee"" toeslag voor elke huurdag (met een maximum van 18 in rekening te brengen dagen per maand), waarvan het bedrag op het inschrijvingsformulier wordt vermeld.
Douanetarieven ;
- Luchthaven - Stadstoeslag"" + ""Rail - Stadstoeslag"", waarvan het bedrag is aangegeven in de prijslijsten Majoor ;
- voor speciale voertuigen waarvoor een gegarandeerde reservering geldt, is de klant aansprakelijk voor de kosten van de huur indien hij de huur annuleert zonder dit ten minste 48 uur van tevoren te melden.
In geval van annulering ten minste 48 uur van tevoren, worden annuleringskosten in rekening gebracht, waarvan het bedrag in de prijslijst is vermeld.
Reis naar de drop-off locatie
Kan de klant het voertuig bij het ene verhuurkantoor ophalen en bij het andere terugbrengen?
Ja, de meeste verhuurlocaties bieden de mogelijkheid om het voertuig en extra opties op te halen en terug te brengen naar een andere locatie.
Wat zijn de kosten voor drop-off?
De prijs is afhankelijk van de verhuurlocatie en de gekozen autogroep. Indien de klant het voertuig in een kantoor wenst op te halen en in te leveren, kan hij dat in een ander kantoor doen.
Indien de Klant het voertuig in een vestiging wenst af te halen en het op een andere plaats in hetzelfde land wenst af te leveren, zal de Klant aan Maggiore de volgens de Prijslijst verschuldigde toeslag moeten betalen.
Hoe gebruik je de drop-off service?
De Klant kan deze service aanvragen op het moment van de reservering, of rechtstreeks bij het verhuurkantoor.
Indien de klant op het moment van de boeking een vervoersdienst naar het afgiftepunt heeft aangevraagd, zijn de kosten van deze dienst in de prijs van de offerte inbegrepen.
Hoeveel zal de klant worden aangerekend indien hij geen drop-off service heeft aangevraagd maar het voertuig bij een ander verhuurkantoor inlevert?
Deze dienst zal u worden aangerekend bij het terugbrengen van het voertuig, volgens de tarieven.
Indien u het voertuig niet binnen de in de verhuurbrief vermelde termijn terugbrengt, wegens de aanzienlijke organisatorische verstoring die wordt veroorzaakt door de onbeschikbaarheid van het voertuig, verbindt de Klant zich ertoe het bedrag te betalen dat voortvloeit uit de toepassing op de volledige huur van het ""Standaard"" daghuurtarief (zie Grote Tarieven) tot de levering, behalve in alle gevallen voor de zwaarste schade en tenzij de verhuurder zijn schriftelijke toestemming heeft gegeven om de huur voort te zetten tot het einde van de in diezelfde toestemming bepaalde periode.
Indien het voertuig niet wordt teruggebracht op de in de verhuurbrief aangegeven plaatsen, ten gevolge van het aanzienlijke organisatorische ongemak veroorzaakt door de onbeschikbaarheid van het voertuig, is de verhuurder niet aansprakelijk voor de schade.
In het geval dat het voertuig niet wordt teruggebracht op de in de verhuurbrief aangegeven plaatsen, ten gevolge van aanzienlijke organisatorische ongemakken veroorzaakt door de onbeschikbaarheid van het voertuig, verbindt de Klant zich ertoe het bedrag te betalen dat voortvloeit uit de toepassing van het ""Standaard"" daghuurtarief op de volledige huurperiode (zie Grote Tarieven).
Standaard"" daghuurtarief (zie Hoofdtarieven) tot aan de levering, onverminderd in ieder geval de belangrijkste schade, naast de kosten van de VAL-dienst en het eventuele bedrag voor herlevering aan het einde van de huurperiode.
Als de klant het voertuig langer wil houden, wat moet hij dan doen?
Indien de Klant de huurperiode wenst te verlengen, dient hij zo spoedig mogelijk contact met ons op te nemen. Uw verzoek tot verlenging van uw huurperiode moet uiterlijk op de in de huurovereenkomst overeengekomen einddatum en tijdstip door ons zijn ontvangen. Extra dagen worden in rekening gebracht tegen het standaardtarief dat op de tariefkaart staat vermeld.
Wat gebeurt er als de klant niet op tijd een verlenging aanvraagt?
Indien de klant de huurperiode niet verlengt en het voertuig te laat terugbrengt, zal de klant de kosten van elke extra huurdag worden aangerekend en een boete voor elke extra dag of fractie van een dag die wordt gerekend tot het voertuig wordt teruggebracht.
De boete voor te laat inleveren is in de tarieven vermeld.
Speciale uitrusting
De klant betaalt de kosten van eventuele extra opties die op het moment van de boeking worden overeengekomen. Prijzen kunnen variëren naargelang de wisselkoersen of om redenen waarover wij geen controle hebben.
Gehandicapte klanten
Heeft u voertuigen die geschikt zijn voor gehandicapte klanten?
Nee. Helaas bieden wij momenteel geen voertuigen aan die geschikt zijn voor gehandicapte klanten.
Kan de klant handbediende voertuigen voor gehandicapten reserveren?
Nee. Helaas bieden wij momenteel geen handbediende voertuigen of panoramische spiegels aan.
De meest populaire extra opties
Is het mogelijk om autostoeltjes voor kinderen te huren?
Specifieke huurvoorwaarden per land 10 NL-09/2019
Ja, wij bieden baby-autozitjes, kinderzitjes en verhogingskussens aan. Het baby-autostoeltje is geschikt voor kinderen vanaf de geboorte.
Een baby-autostoeltje is geschikt voor kinderen vanaf de geboorte tot 12 maanden en weegt niet meer dan 13 kg. Een kinderzitje is geschikt van 9 maanden tot 4 jaar en voor een gewicht van 9 tot 18 kilo.
Een verhogingskussen is geschikt voor kinderen van 4 tot 11 jaar met een gewicht tussen 15 en 36 kilo.
In sommige verhuurkantoren kunnen wij de stoel door een derde laten installeren. Maar vergeet niet dat het altijd de verantwoordelijkheid van de klant is om te controleren of
dat het correct geïnstalleerd is voor uw reis.
Opmerking: In Italië is het verplicht een kind in een goedgekeurd kinderzitje tot 11 jaar of 36 kg te vervoeren, indien het kind zich in het voertuig bevindt.
Nadere informatie is te vinden op: www.poliziadistato.it.
Hoeveel kost het om een kinderzitje te huren?
De prijs van de huur van een kinderzitje hangt af van het verhuurkantoor en staat vermeld in de prijslijst. Als de klant het voertuig voor meer dan 3 dagen huurt, wordt het kinderzitje in rekening gebracht.
Als de klant het voertuig voor meer dan 3 dagen huurt, wordt hem een maximum van 3 dagen aangerekend en kan hij het kinderzitje gebruiken tijdens de duur van de huur.
In geval van beschadiging, verlies of diefstal van het autostoeltje moet de klant de vervangingskosten volgens de tariefkaart betalen bovenop de in het contract overeengekomen huurprijs.
Indien de klant kan bewijzen dat de schade in geen geval aan zijn of haar verantwoordelijkheid of nalatigheid te wijten is, zullen de voor de vervangende stoel in rekening gebrachte kosten worden terugbetaald.
Kan de klant een GPS (satellietnavigatiesysteem) huren?
Ja, de prijs van het huren van een GPS hangt af van het verhuurkantoor en wordt aangegeven in de tarieven. Als de klant het voertuig voor meer dan 10 dagen huurt,
De klant zal maximaal 10 dagen in rekening worden gebracht en zal de GPS gedurende de gehele huurperiode kunnen gebruiken.
In geval van beschadiging, verlies of diefstal van de GPS, dient de Klant de kosten te betalen die in de specifieke rubrieken van de Tarieven worden genoemd.
Daarbij komt de in het contract overeengekomen huurprijs. Indien de Klant kan bewijzen dat de schade in geen geval te wijten is aan zijn verantwoordelijkheid of nalatigheid, zullen de huurkosten aan de Klant in rekening worden gebracht.
Indien de Klant kan bewijzen dat de schade in geen geval te wijten is aan zijn verantwoordelijkheid of nalatigheid, worden de kosten voor de vervanging van de GPS terugbetaald.
Is het mogelijk een dienst af te nemen die de klant overal internettoegang verschaft?
Ja, op sommige verhuurstations bieden we Wi-Fi-toestellen aan. Wij verlenen deze dienst namens een derde partij, zodat de klant de specifieke voorwaarden van het bedrijf dat de dienst aanbiedt, moet lezen en aanvaarden. Deze voorwaarden zijn beschikbaar op de verhuurlocatie.
Opmerking: In veel landen, waaronder Italië, is het illegaal om een mobiele telefoon, tablet of ander communicatieapparaat te gebruiken tijdens het rijden.
Het is de verantwoordelijkheid van de klant om het voertuig veilig en in overeenstemming met de wetten van het land waarin hij zich bevindt te besturen.
Hoeveel kost het om het Wi-Fi apparaat te huren?
De huurprijs van het WiFi-toestel kan bij het verhuurkantoor worden opgevraagd.
In geval van beschadiging, verlies of diefstal van het WiFi-toestel zal de Klant een vergoeding voor de schade moeten betalen.
Daarbij komen de kosten van de in het contract overeengekomen huur.
Indien de Klant kan bewijzen dat de schade op geen enkele wijze aan zijn verantwoordelijkheid of nalatigheid te wijten is, zullen de voor de vervanging van het Wi-Fi-toestel in rekening gebrachte kosten worden terugbetaald.
Kan de klant bij ons een toestel huren waarmee hij automatisch tol kan betalen?
Nee. Helaas bieden wij dergelijke apparaten niet aan.
Winteruitrusting
Kan de klant voertuigen huren met winterbanden of sneeuwkettingen aan boord?
In sommige gebieden van Italië is het van 15 november tot 15 april verplicht winterbanden of sneeuwkettingen te gebruiken.
De klant kan contact opnemen met het verhuur- of boekingskantoor om na te gaan of er voertuigen met winterbanden beschikbaar zijn.
Als de klant niet zeker weet of hij een voertuig met winterbanden moet huren?
Neem contact op met het verantwoordelijke personeel om alle informatie te krijgen die u nodig hebt.
Als de klant gaat skiën, zorgt u dan ook voor sneeuwkettingen?
Ja, als het verhuurkantoor in een gebied ligt waar het in bepaalde periodes van het jaar verboden is om zonder sneeuwkettingen of winterbanden te rijden, zal het verhuurkantoor u sneeuwkettingen ter beschikking stellen.
Als het verhuurkantoor in een gebied ligt waar het in bepaalde periodes van het jaar verboden is om zonder sneeuwkettingen of winterbanden te rijden, zal het verhuurkantoor sneeuwkettingen leveren en zullen de kosten daarvan in de huurprijs zijn inbegrepen.
Hoewel we de Klant ten zeerste aanraden om met sneeuwkettingen of winterbanden te reizen op tijden en plaatsen waar dit noodzakelijk is, kan de Klant ervoor kiezen om deze uitrusting niet te huren.
De klant verklaart op de hoogte te zijn van het feit dat winterbanden of -kettingen op een deel van het nationale wegennet verplicht zijn tijdens de winterperiode, ten gevolge van specifieke bepalingen van de autoriteiten, en verbindt zich ertoe de aanwezigheid van dergelijke banden te controleren met betrekking tot zijn route.
Maggiore rust haar voertuigen uit met de gepaste inrichtingen, tenzij de klant ervan afziet, en wijst alle verantwoordelijkheid af indien de klant niet van plan is ze te gebruiken, of ze toch niet gebruikt.
Sneeuwkettingen zijn ook verkrijgbaar bij verhuurkantoren die niet gevestigd zijn in gebieden waar de bovengenoemde verplichting geldt.
De toeslag voor sneeuwkettingen is afhankelijk van de locatie van de huur en wordt vermeld op de tariefkaart. Als de klant het voertuig voor meer dan 5 dagen huurt,
Indien de klant het voertuig voor meer dan 5 dagen huurt, wordt een maximum van 5 dagen aangerekend en mag de klant gedurende de volledige huurperiode sneeuwkettingen gebruiken.
In geval van beschadiging, verlies of diefstal van de sneeuwkettingen moet de Klant de vervangingskosten betalen zoals vermeld in de tarieven, bovenop de in het huurcontract overeengekomen kosten.
Indien de Klant kan bewijzen dat de schade in geen geval aan zijn verantwoordelijkheid of nalatigheid te wijten is, zullen de voor de vervanging van de sneeuwkettingen aangerekende kosten worden terugbetaald.
Als de klant niet zeker weet of hij sneeuwkettingen voor zijn voertuig moet huren?
Neem contact op met het verantwoordelijke personeel om alle informatie te krijgen die u nodig hebt.
Als de klant zijn ski's heeft meegebracht, verhuurt u dan ook skirekken?
Ja, ze zijn verkrijgbaar bij sommige verhuurkantoren tegen de in de prijslijst vermelde kosten.
Skirekken kunnen niet op al onze voertuigen worden gemonteerd. Als je er een nodig hebt, moet je misschien een andere categorie van voertuig huren.
Dit kan resulteren in een verhoging van de huurprijs van het voertuig en extra opties.
In geval van beschadiging, verlies of diefstal van het skirek dient de Cliënt de vervangingskosten volgens de tariefkaart te betalen, naast de in het huurcontract overeengekomen kosten.
Indien de Cliënt kan bewijzen dat de schade in geen enkel opzicht te wijten is aan zijn verantwoordelijkheid of nalatigheid, zullen de kosten die in rekening zijn gebracht voor de vervanging van het ski-rek worden terugbetaald.
Indien de klant een skirek wenst te huren, moet hij/zij ons minstens 4 uur op voorhand verwittigen. Als de klant het binnen een kortere periode wil hebben, neem dan contact op met onze reserveringsafdeling.
Als de klant vergeet een handsfreeset mee te brengen, kan die dan worden gehuurd?
Nee, helaas bieden wij momenteel geen handsfree-sets aan.
De klant moet spullen verplaatsen; is het mogelijk om handdoeken te huren?
Nee. Helaas bieden wij die op dit moment niet aan.
De klant moet spullen verplaatsen; is het mogelijk om karretjes te huren?
Nee. Helaas hebben we op dit moment geen trolleys.